CV
Formål
Den glæde til musik, jeg selv har fået gennem mine lærere, ønsker jeg at videregive til næste generation—både som underviser og som performer.
Erhvervserfaring
Projektstillinger og ledelse
- 2022 – d.d., de fynske musikskoler, projektleder på “Fælles fynske musiklørdage”
- 2017 – d.d., Musik-konsulenterne, initiativtager og daglig leder
- 2021 + 2022, Middelfart Musikskole, korleder og sangcoach på musikskolens årlige musical
- 2019, Nordfynsspillene, Orkesterleder og dirigent
- 2019, Fjordagerscenen, Korleder, “Spamalot”
- 2016 – 2018, Nordfynsspillene, Stemmeinstruktør og korleder, “9 to 5”, “Evita”, “Askepop”, “Shrek”
- 2016 – 2017, Sangens hus, Sangkonsulent, “Sang, bevægelse og læring”
- 2015, Nordfyns Friluftsspil, Stemmeinstruktør og korleder, “Starlight Express”
- 2014 – 2015, Landsforbundet FDF, Bandudvikler og musikmedarbejder
Musikskoler
- 2018 – d.d., Faaborg-Midtfyn Musikskole, sammenspilshold, børnehold, børnekor, sang og tværfløjte.
- 2002 – d.d., Privatlærer i sang, klaver, guitar, ukulele, børnehold, tværfløjte m.m.
- 2001 – 2002, Brovst musikskole, korleder og sanglærer
- 2002 – 2003, Privat musikskolevirksomhed på Lyø – Musikgrundkursus
- 2000 – 2002, Løgstør musikskole, Musikskolelærer i tværfløjte, musikgrundkursus og ”karrusel”-undervisning
Folkeskolen og HF
- 2014 – 2021, Carl Nielsen skolen, Nr. Lyndelse, Musiklærer/musikansvarlig
- 2013 – primo april 2014, Carl Nielsen skolen, Nr. Lyndelse, Barselsvikar, Musik, kristendom, skolekor, matematik, m.m. på flere årgange
- 2012, HF+VUC Fyn Faaborg, musiklærer (vikariat)
- 2009 – 2011, Allested- Vejle skole og Nr. Broby Skole , Musik-, kristendoms- og støttelærer Allested- Vejle skole og Nr. Broby Skole
- 2007 – 2008, Bakkeskolen, Fredericia, Musiklærer på 5. klassetrin, samt støttelærer på 4., 7., og 8.
- 2001 – 2002, Skovsgaard skole, Musiklærer i valgfag 7.-9. klasse
Kor og sang:
- 2010 – d.d., Hillside Gospel Singers, Vissenbjerg, Dirigent og korleder
- 2004 – d.d., Able Gospel Choir, Odense, Dirigent og korleder
- 2021 – 2023, Ansgars kirke, Odense, Babysalmesang
- 2019, ultimo, “Fynsk Cantilena”, korleder-vikar
- 2017 – 2020, Faaborg-Midtfyn musikskole, Børnekorleder, Horne skoles kor
- 2016 – 2022, Den fynske Sangskole m.fl., Børnekorleder, Broby Børnekor,
- 2015 – 2016, Vissenbjerg kirke, Kirkesanger
- 2013 – 2021, Carl Nielsen skolen, Nr. Lyndelse, Børnekorleder, Carl Nielsen Skolens børnekor,
- 2010 – 2021, Odd Fellow koret, Odense, Korleder
- 2009 – 2011, “Korinth Gospel Trolde”, børnegospelkor, Korleder
- 2007 – 2014, Faaborg Gospel, Dirigent og korleder
- 2005 – 2013, Lyng Kirke, Fredericia, Kirkesanger
- 2003 – 2010, Kor Kalliope, Middelfart, Dirigent og korleder
- – se også “projektstillinger”
Garder og tamburkorps
- 2007 – 2011, Fløjtelærer og gæstedirigent, Peder Most Garden
- 2005 – 2006, Fløjtelærer i Odense Pigegarde
- 1998 – 2003, Brovst Pigegarde, fløjtelærer og dirigent
- 1995 – 1996, Fløjtelærer og dirigent for tamburkorpset, Langelandsgarden
- 1994 – 2016, Underviser på kurser og øveweekends for div. landsgarder og DDS- og FDF-tamburkorps
Uddannelse og færdigheder
Uddannelse
- 2024 – d.d., Diplom i ledelse, UCL
- 2023, Teoretisk pædagogikum, Syddansk Universitet Odense
- 2015, Børnekor Basis, Børnekorakademiet v/ Susanne Wendt Ketting og Marlene Lollike
- 2009, 1-årigt sidefag i religion, Syddansk universitet Odense
- 2006, bachelor i musikvidenskab, Aalborg Universitet
- 1995, sproglig student, Faaborg Gymnasium.
Efteruddannelse / kurser
- 2021, Music Mind Games, unit 1 v/ Magdalena Prahl Broström
- 2016, maj, Neuropædagogik og musik v/ Kjeld Fredens og Peter Vuust
- 2011, Pædagogik og psykologi, UCL Lillebælt
- 2001 – 2002, Musikpædagogik v/ Kim Ross, Aalborg Universitet
- 2000 – 2002, Klassisk sang og sangpædagogik v/ Annette Bo Nielsen, Aalborg Universitet
- 2001, januar, ”Musik i indskolingen” v/ Inger Ubbesen
Instrumenter
- Sang / tværfløjte / blokfløjte / marchfløjte / klaver / keyboard / ukulele / guitar / elbas / trommesæt / marchtromme / klokkespil/lyra / tungt slagtøj / percussion.
Andre færdigheder
- Direktion / arrangering / komposition / sammenspilsledelse / hørelære / mix / indspilning.
Sprogkundskaber
- Dansk, engelsk, tysk samt kendskab til fransk, oldnordisk og latin.
Praktiske opgaver løst i forbindelse med CV’ets punkter samt i frivilligt arbejde
- Planlægning og afvikling af optagelse af nye medlemmer
- Ansættelse af musikere
- Opsætning af musicals
- Planlægning og afvikling af undervisningsforløb
- Repertoire- og materialevalg samt udvikling af nyt materiale
- Økonomisk ansvar og forældrekontakt m.m.
- Instruktørpleje og indkøb
- Pædagogisk sparring
- Samarbejde med FDF, lokalt og nationalt
- Budgetlægning og økonomisk planlægning
- Planlægning og afvikling af stævner og øveweekends
- Planlægning af program, fysiske rammer og materialeudvælgelse
- Administrative, logistiske opgaver som programlægning for undervisning, konkurrencer etc., herunder udarbejdelse af konkurrenceindhold, pointsystem m.m. samt opsøgning og opfordring af dommere
- Opstart af nye tamburkorps på landsplan
- Indgå i FDFs musikudvalg – sparring musikgenrene imellem
- Nytænkning af tamburkorpsstrukturen i FDF (1999)
- Udarbejdelse af nye kurser, materialer, melodier etc.